Børnehuset Hånbæk

Børnehuset består af 2 stuer i vuggestuen og 4 stuer i børnehaven. I børnehaven arbejder vi aldersintegreret. I vuggestuen arbejder vi aldersopdelt om formiddagen og aldersintegreret om eftermiddagen..

I børnehaven har vi desuden, for førskolebørnene, en ”Børneklub”, hvor børnene fra de fire stuer mødes 1 gang om ugen.
I vuggestuen og børnehaven samarbejdes der om morgenen og om eftermiddagen, idet vi åbner og lukker sammen. Desuden har vi i løbet af året emneuger på tværs af afdelingerne.

Når et barn fra vuggestuen/dagplejen begynder i børnehaven, får det en makker på stuen, der skal hjælpe i opstarten. Inden opstart, har det nye barn været på besøg i børnehaven og har der mødt sin makker.

I børnehuset vægter vi høj faglighed og arbejder ud fra eksempelvis: KVALid, Tegn på læring 2, ICDP, trivselslinealen, styrkekort mv. Desuden bliver personalet løbende opkvalificeret inden for forskellige områder.

Børnehuset Hånbæk deltager i puljeprojektet: ”Styrket deltagende forældresamarbejde”.
Vi anvender vores lokalområde rigtig meget, hvor særligt biblioteket, kolonihaven, skoven og stranden er i højsæde.