Dybvad Børnehus

Dybvad Børnehave blev etableret i 1971 og har til huse midt i byen - tæt på skole, hallen og aktivitetsmuligheder. Børnehaven har således fejret 50 års jubilæum i 2021 og blev samtidig udvidet til også at kunne rumme 0 - 2 års pladser og fremstår i dag som en integreret institution. Ændringen gav anledning til navneændring fra Dybvad Børnehave til Dybvad Børnehus.

Dybvad Børnehus har en dejlig legeplads tilknyttet, med bålplads, klatrestativ, gynger, sandkasse med mere, der bruges i al slags vejr. Vi har gjort meget ud af at lave små hyggelige legerum til børnene på legepladsen.

I øjeblikket er huset delt op i 3 stuer: Vildbasser, Krudtugler og Troldestuen. De 3 - 4 årige børn fordeles på Vildbassestuen og Krudtuglestuen, mens Troldestuen er for de 5 - 6 årige førskolebørn.

Under afsnittet "praktiske oplysninger" kan du blandt andet orientere dig om husets daglige rytme og hvilket tøj, der skal ligge i barnets garderobe.

Generelt kan vi opfordre dig til at orientere dig rundt på hjemmesiden. Blandt andet afsnittet "Information" indeholder oplysninger, der går på tværs af alle dagtilbuddene i Dagtilbudsområde Syd.