Børnenes Hus Lærkereden

Lærkereden består af 2 stuer i vuggestuen og 3 stuer i børnehaven. I vuggestuen arbejder vi aldersintegreret og i børnehaven er de to af stuerne aldersintegreret og den sidste stue er en ældste-gruppe.

Pr. august 2021 ændres strukturen i børnehaven, sådan at alle 3 stuer er aldersintegreret. Der vil være et før-skole forløb én gang ugentligt for de kommende skolebørn i perioden januar til ultimo juni hvert år.

Vuggestue og børnehave arbejder sammen om morgenen og om eftermiddagen, idet vi åbner og lukker sammen. Desuden har vi i løbet af året emneuger på tværs af afdelingerne.

Vuggestuen arbejder meget sammen på tværs af de to stuer. Dette for at tilgodese det enkelte barn.

Lærkereden har et dejligt fællesrum, som bruges til forskellige tværgående pædagogiske aktiviteter.

Vi har rum til både tumlelege samt til ro og fordybelse.

Vi arbejder pt. med vores pædagogiske grundlag – den røde tråd samt en større VI-følelse.

Vi vægter høj faglighed og arbejder ud fra bla. KVALid, aktionslæring og trivselslinealen.

Vi benytter lokalområdet med skov og strand til ture ud af huset.

Vi har ”makkerordning” i Lærkereden.