Praktiske oplysninger

Børnehuset Sættravej, Sættravej 6, 9300 Sæby

Pædagogisk leder Pernille Hjortshøj Andersen, mail: phan@frederikshavn.dk tlf. 9845 7350

De enkelte stuer kan kontaktes på nedenstående telefon numre, men også med en besked via AULA.

tlf. vuggestue, Mariehønsene +45 24 82 93 57

tlf. vuggestue, Humlebierne +45 24 29 43 20

tlf. børnehave, Margueritterne + 45 51 15 44 97

tlf. børnehave, Anemonerne +45 30 69 41 89

tlf. børnehave, Mælkebøtterne + 45 30 69 42 66

tlf. børnehave, Klokkeblomsterne + 45 24 29 43 21

Åbningstid mandag - torsdag kl. 6:45 - 16:30, fredage kl. 6:45 - 15:45
Hvis du på grund af dit arbejde har behov for pasning af dit barn tidligere end den normale åbningstid, kan du få pasning fra kl. 6:00.

Børnehuset Sættravej er den institution i Dagtilbudsområde Syd, hvor du kan få dit barn passet til kl. 17:00, hvis du på grund af dit arbejde har behov for pasning af dit barn senere end den normale lukketid.

Indmeldelse og udmeldelse

Se under afsnittet Information

AULA

Alle skoler og kommunale dagtilbud i Frederikshavn Kommune bruger AULA til kommunikation med forældre. Vi bruger AULA til kommunikation med forældre omkring ferie, sygdom, små beskeder og som opslagstavle med vigtige informationer / nyhedsbreve. Det er også via AULA, at vi løbende informerer om dagligdagen på stuerne. Via afsnittet Information kan du søge yderligere oplysninger omkring AULA.

Forældresamarbejde

Vi har et gensidigt og positivt samarbejde med jer forældre, hvor vi i fællesskab skaber og har fokus på en god udvikling, læring og trivsel hos jeres barn. Vi prioriterer tid til en snak med jer forældre om, hvordan jeres barns dag er gået og barnets trivsel i almindelighed.
Faste samtaler er en opstartssamtale og en skoleparathedssamtale. Der ind imellem har vi samtaler efter behov.
I kan som forældre altid bede pædagogen på jeres barns stue om en samtale, hvis I har behov for det. Vi har som personale tavshedspligt i vores arbejde med børn og familier.

Forældreråd

Hos Børnehuset Sættravej består forældrerådet af 4 - 6 forældre og afdelingslederen. I Forældrerådet kan der planlægges forskellige aktiviteter for børn og forældre så som spis sammen dage og legepladsdage, hvor forældre hjælper med stort og småt.

Solpolitik

Hos Børnehuset Sættravej er vi udendørs så meget som muligt, hele året rundt. Om sommeren har børnene solcreme og gerne solhatte på.
Jeres barn skal være smurt ind i solcreme, når barnet møder i børnehuset. Vi smører jeres barn igen efter frokost. Vi har altid en svanemærket solcreme i børnehuset, men i specielle tilfælde, kan barnets egen solcreme medbringes.
Vi tilstræber at følge Sundhedsstyrelsens solråd og forsøger at holde børnene i skyggen midt på dagen. Som forældre må I gerne tænke i tynde, løse, langærmede bomulds bluser og lange bukser, hvor børnene kan få luft, men ikke risikerer at blive solbrændt.

Sygdom

Børnehuset Sættravej modtager ikke syge børn - det vil sige børn med feber og børn med smitsomme sygdomme, herunder øjenbetændelse, børnesår. Barnet skal kunne følge en normal dagligdag i institutionen.
Husk at give besked via AULA, når jeres barn er syg og dermed har fravær.

Under afsnittene "Velkommen i vuggestue" og "Velkommen i børnehave" kan I finde yderligere praktiske oplysninger, der er målrettet henholdsvis vuggesuen og børnehaven.