Dagplejen Syd

Dagplejen Syd er et pædagogisk tilbud til børn 0 – 2,10 år, og som tilbyder trygge, nære relationer og rammer for det enkelte barn.

En stor værdi i vores dagpleje er, at barnet bliver passet i hjemlige og familiære omgivelser, hvor barnet har dagligt kontakt med en fast voksen.
I det lille, nære og overskuelige miljø er der plads til forskellighed, til børnenes forskellige evner og til, at alle oplever sig som en del af et fællesskab. I den lille børnegruppe bliver det enkelte barn set og hørt, og føler sig derved værdifuld i samværet med gruppens øvrige børn.

Dagplejeren har den faste, daglige kontakt med barn og forældre. Dagplejeren er en af de første professionelle omsorgspersoner barnet får tillid til. Den tætte relation mellem dagplejeren og barnet udgør en sikker base, hvor barnet agerer i en trygheds sfære med forudsigelighed og struktur, som giver barnet mod til at bevæge sig ud i verden. Dagplejerens egen familie bliver ofte en kendt og betydningsfuld del af barnets netværk.

Dagplejen Syd understøtter det enkelte barns trivsel, udvikling, læring og dannelse.

Dagtilbudsområde Syds Dagpleje består pt. af 19 dagplejere. 14 i Sæby by og fordelt på 3 legestuegrupper. 5 dagplejere er tilknyttet legestuegruppe placeret i Østervrå. Gruppen består at 1 dagplejer fra Dybvad og 4 dagplejere fra Østervrå.

5 grunde til at vælge Dagplejen Syd:

• Dit barn får tætte relationer til en lille venneflok
  • Dit barn får hver dag 1-til-1 kontakt med barnets dagplejer
  • Unik normering med 4 børn pr. voksen (op til 5 børn ved gæstebørn)
  • Du har som forælder høj grad af indflydelse på dit barns hverdag
  • Gæstepleje for dit barn, når dit barn har behov for pasning, hvis dagplejer er syg/afvikler ferie

Dagplejeren uddannes løbende, så vi sikrer viden, baseret på den seneste forskning

Dagplejerne samles 1 gang ugentlig i en legestuegruppe, så børn og dagplejere kan mødes omkring fælles aktiviteter og hermed lære hinanden godt at kende.
Lokaler i Østervrå Idræts- og kulturcenter danner rammen om legestuegruppen for dagplejere i Østervrå og Dybvad og bygning 2 hos Børnehuset Sættravej i Sæby danner rammen om legestuegruppe 1 - 3 for dagplejerne i Sæby by.

I er altid velkomne til at kontakte Dagplejen Syds afdelingsleder eller Pladsanvisningen for at høre nærmere omkring Dagplejen Syd.

Under afsnittet "Dagplejen Syd - praktiske oplysninger" kan I læse mere om dagens rytme i dagplejen, gæstepleje, legestue og meget andet.

Dagplejere tilknyttet legestuegruppe 1:

Gitte Rasmussen
Skomagervej 30

Holger Baastrup
Munkevang 6

Jonna Baastrup
Munkevang 6

Lone Højbjerg Andersen
Boelsmindevej 222
9300 Sæby

Dagplejere tilknyttet legestuegruppe 2:

Eva Abildgaard