Velkommen i vuggestuen

Velkommen hos Billerne - vores dejlige vuggestue med 16 børn.

Nye børn

Når man er ny i vuggestuen, er det vigtigt at få en god start. Den første dag skal mor eller far være med fra ca. 8.30 til senest kl. 10.30. De efterfølgende dage er barnet i vuggestuen uden forældre og i begrænset tid, som aftales med personalet. Beregn flere dage til jeres barns opstart.

Forældre skal medbringe bleer  i passende størrelse, til eget barn. Bleerne lægges på barnets hylde i puslerummet. Når der ikke er flere bleer, giver vi en "reminder". Af praktiske årsager vil vi gerne undgå buksebleer.
Jeres barn må gerne bruge sut i vuggestuen. Det er jer forældre, som medbringer sutter og også vedligeholder sutter. Husk at skrive navn på.
På grund af sikkerhed bruges ikke suttesnor i vuggestuen.

Dagens rytme hos Billerne

kl. 8:15 formiddagsmad

kl. 9:00 samling

Herefter forskellige aktiviteter, som ture ud af huset, gymnastik, projekter og legeplads

kl. 11:00 frokost - herefter leg og putning

Kl. 13:30 - 16:30 eftermiddagsmad og leg

Søvn

I vuggestuen får alle børn en middagslur. De mindste børn sover 2 gange om dagen. Alle børn bliver hygget og puslet om, før de bliver lagt til at sove i deres barnevogn. Alle børn sover udenfor, gennem hele vuggestue tiden. Vi respekterer det enkelte barns behov for sut, sutteklud eller bamse. Intet barn får lov til at græde sig i søvn.

Kost

Hver dag serveres mad i vuggestuen.

Morgenmad indtil kl. 7:00 Består af enten havregrød, brød eller havrefras.

Formiddagsmad kl. 8:15 Består af boller eller rugbrød med grønt.

Frokost kl. 11:00 Ugens menu er altid slået op i vuggestuens garderobe. Vores køkkendame Jette laver varm mad til os 4 gange ugentligt og 1 gang ugentligt har vi rugbrødsdag.

Eftermiddagsmad fra ca. kl. 13:30 Består af brød, frugtgrød, udskåret frugt/grønt eller lidt sødt.

Vinter: flyverdragt, varm trøje, elefanthue, vanter (højst med tommelfinger), varme støvler og futsko

Sommer: Regntøj, gummistøvler, jakke/trøje, tynd elefanthue, termotøj, gode sko, solhat og futsko

Skiftetøj: bukser, trøje, undertøj, strømper

Sovetøj: trøje eller dragt, elefanthue, vanter og eventuelt varme sokker